19 April 2011

O scrisoare de la doamna Diana Rusanda
«De curând am aflat că un interviu s-a făcut în data de 16 Aprilie 2011, legat de istoria radioamatorismului. Nu ştiu prea multe legate de acest sport/hobby, dar ce ştiu este că indicativul tatălui meu a fost numit în acest interviu. Nu am nimic cu nimeni, cum nici tatăl meu nu a avut niciodată intenţia să jignească pe cineva. Probabil nu vă interesează, dar pe mine mă doare foarte tare să ştiu că indicativul tatălui meu a fost folosit în acest interviu doar pentru a fi mânjit cu asemenea cuvinte grele. Înteleg că alcoolul nu este o scuză (niciodată, părerea mea), dar asta nu înseamnă că el a fost singurul om din această lume interesantă cu o istorie în spate care mai bea din când în când. Refuz să cred aşa ceva.
Acum să explic de ce mă afectează pe mine acest lucru. Eu consider că dacă cineva doreşte să ia un interviu legat de lumea radioamatorilor, subiectul să rămână acolo. Nu trebuie să “pârâm” ca în clasa a II-a cine ce a făcut şi de ce anume. E cam copilăros, nu credeţi? Vreau doar să clarific situaţia. Tatăl meu, care se presupune că a murit din cauza alcoolului, a fost un om extraordinar. A fost un bărbat divorţat, cu un copil de care trebuia să aibă grijă să îl crească, să îi ofere o educaţie şi să fie un tată grijuliu. Da, recunosc, nu a fost un om perfect, dar a fost un tată cum nu aţi mai văzut şi, la urma urmei, nimeni nu e perfect. De când am început să umblu şi să vorbesc, îmi aduc aminte când mă trezeam dimineaţa şi mergeam la el în cameră să văd ce face. Eram foarte confuză, nu ştiam ce e cu toată aparatura aia pe birou, şi de ce vorbeşte în microfon cu căştile pe urechi. Dar vedeam că era în anturajul lui, lumea radioamatorilor.

Stimabilul domn Lucian Anastasiu, şeful Radioclubului din Capitală a spus foarte scurt şi greşit că “YO2AYD... Era controlor de trafic la aeroportul din Arad. Omu’ ştia  şapte limbi. Le avea cu şpriţu’ şi, când intra pe frecvenţă, începea să-i înjure pe partenerii de trafic. Îi mai "lua" pe bulgari că ne deranjează băgându-se peste frecvenţele unde eram noi. A fost recent, acu’ vreo trei ani, şi Ministerul Comunicaţiilor i-a retras licenţa! A murit de băutură, la 50 de ani", se bagă în vorbă Lucian Anastasiu, şeful Radioclubului din Capitală. “ (Sâmbătă, 16 Aprilie 2011, Evenimentul Zilei, “Radioamatorismul, Facebook-ul de la 1900, încă trăieşte)

Domnule Lucian, doresc să rectific câteva greşeli făcute de dumneavoastră. Tatăl meu nu avea cum să se “ia” de bulgari pe frecvenţele dumneavoastră acum 3 ani, deoarece a murit în luna Martie, anul 2007, la vârsta de 55 de ani. Nu a murit din cauza băuturii cum aţi  presupus în acest articol de ziar, ci a murit din cauza unei tumori cerebrale. A fost inoperabilă din păcate, şi din cauza asta, eu, la vârsta de 19 ani atunci, a trebuit să iau viaţa în braţe, să îmi continui facultatea, şi să mă obişnuiesc cu gândul că voi trăi pentru restul vieţii mele fără tatăl meu, făra sfaturile şi fără criticile sau felicitările lui. Nu a fost şi nu este uşor, credeţi-mă. Eu consider că şi dumneavoastră aveţi copii, poate şi nepoţi, şi nu cred că lor le-ar conveni dacă cineva v-ar vorbi de rău într-un articol de ziar sau oriunde dealtfel. Fiecare radioamator din această ţară, din lume chiar, are o familie şi cred că se vor pune, sau chiar    s-au pus în situaţia mea. Şi de aceea nu îmi pică bine că cineva, care a murit din alte cauze decât cele specificate de dumneavoastră, să aibă indicativul/numele batjocorit şi târât prin noroi, fiindcă în acel moment li s-a părut amuzant sau chiar un factor important care chiar trebuia menţionat în acel articol. 

Singurul lucru care mi-l doresc este să lăsaţi morţii să se odihnească în pace. Ce au făcut în trecut, rămâne în trecut. Ştiţi cum e vorba aceea: Erare humanum est! Şi aşa şi e. Suntem oameni care facem greşeli în viaţă, şi învăţăm din ele, sau cel puţin încercăm.
Dacă tatăl meu a jignit pe cineva când a fost în viaţă, atunci în numele indicativului YO2AYD, îmi cer iertare.  Vă mulţumesc pentru înţelegere.
Cu mult respect,
Diana R.

P.S. Dacă doriţi să verificaţi autenticitatea acestui articol, mă puteţi contacta la adresa de e-mail : rusanda_diana@yahoo.com»

About Me

My photo
Constanţa, Constanta, Romania

ARHIVA ARTICOLELOR

free counters Stats Copyright©Francisc Grünberg. Toate drepturile rezervate. All rights reserved